Köpvillkor
LEVERANSER
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar från genomförd beställning. Vid eventuell slutförsäljning kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du ett meddelande om detta. Vi reserverar oss från ev slutförsäljning. Alla våra webbordrar skickas med DHL eller DB Schenker. Vi skickar din beställning inom två arbetsdagar förutsatt att vi har erhållit komplett information från dig som köpare. Under högsäsong kan det ta någon extra dag eller vid specialanpassningar så som vallning m.m. Du kan alltid följa leveransen sändningsnumret för att se var paketet befinner sig. Alternativt är du välkommen att hämta dina varor kostnadsfritt hos oss i butik. Välj i ”hämta i butik” vid beställning.
FRAKTAVGIFTER
Fri frakt över 500kr inom Sverige. Beställer du för mindre än 500kr tillkommer en fraktavgift som du ser i kassan vid betalning.
HEMLEVERANS
Produkter som överstiger 1,5m i längd skickas alltid som hemleverans. Fraktbolagets chaufför kontaktar dig för leveransdetaljer. Hemleverans sker fram till tomtgränsen.
POSTOMBUD
Produkter som understiger 1,5 m skickas alltid till önskat postombud. Du väljer själv vilket postombud du vill få produkterna skickat till. Det går väven bra att välja hemleverans som fraktalternativ vid beställning av produkter som understiger 1,5m. Kontakta kundtjänst om kassan ej visar detta leveransalternativ.
HÄMTA I BUTIK
Du kan välja att kostnadsfritt hämta dina varor i vår butik på Klangfärsgatan 15 i Göteborg. Välj då alternativet "Hämta i butik" i onlinekassan. När varorna är redo att hämtas upp får du ett bekräftelsemai
BETALNING
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Ski Outlet köpvillkor. Betalningsalternativ via Klarna: Visa, Mastercard, Amex oxh Swish.
Rabattkoder går ej att kombinera med varandra eller med redan sänkta (röda) priser. Om du har problem med en kod, vänligen kontakta oss.
ÅNGERRÄTT
Vid onlineköp gäller 14 dagars ångerrätt, i enlighet med distansavtalslagen. Detta gäller även REA-varor. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar varan i fysisk besittning. Under giltig ångerrättstid kan du utan att ange någon anledning ångra ditt köp.
Vill du utöva ångerrätten ska du till oss skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet. Du kan även utöva din ångerrätt genom att använda det standardformulär som finns att hämta på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) och skicka den till oss (t.ex. via post eller per e-post). För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Ångerrätt gäller aldrig på specialbeställda varor, t.ex. skidor med monterade bindningar eller pjäxor som har formats för att anpassas till dina fötter. Däremot är vi alltid tillmötesgående och försöker hitta bästa möjliga lösning för dig så hör av dig om något inte känns hundra.Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
.
VERKAN AV UTÖVAD ÅNGERRÄTT SAMT RETURFRAKT
Du ska återsända varan till oss eller överlämna den till Ski Outlet utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.
Behöver du returnera varan som du köpt online står du som kund själv för returfrakten. Vi krediterar dig så fort varorna mottagits av oss. Retur till butiken är alltid
kostnadsfri. Gör såhär för att returnera:
1. Fyll i medföljande returformulär.
2. Packa den oanvända varan + returformuläret på samma sätt som du fick det levererat. 3. Om varan är uthämtad vi ett postombud, skickas varan tillbaka via ett postombud. När du lämnar in varan betalar du själv för frakten till postombudet. Var noga med att uppge korrekt returadress.
Om varan är över 150 cm lång och hemlevererad, kontaktar du info@skioutlet.se för att få en retursedel. Fast returfrakt tillkommer på 250 kr
4. När vi mottagit din retur krediterar vi dig för produkten via Klarna. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
ÖPPET ÅK-GARANTI FÖR ALPINSKIDOR
Denna trygghetsdeal gäller alltid vid köp av alpinskidor hos oss. Skulle alpinskidorna inte möta dina förväntningarna så byter vi in skidorna mot en självkostnad på 20% av skidans/skidpaketets pris. Resterande belopp om 80 % av skidans/skidpaketets värde får endast användas till nytt skidköp hos oss och kan inte plockas ut i kontanter eller tillogodokvitto. Garantin gäller vid 1 veckas skidåkning under innevarande säsong och vid normalt slitage. Besök oss i butiken vid ärenden av detta slag, medtag skidan/skidpaketet.
BYTE
Bytesrätten gäller i 30 dagar och är kostnadsfri när du byter din vara till en annan storlek. Vi står för bytesfrakten vid ett tillfälle. Skrymmande varor står köparen själv för frakten (se Retur/Ångerrätt för kostnader).
REKLAMATION
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du har alltid rätt att inom tre (3) år från mottagandet reklamera en defekta eller felaktig vara under förutsättning att du meddelar oss om felet inom skälig tid efter att du upptäckt felet. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. Returnera varan med orderbekräftelsen!
Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.
RESERVATION
Ski Outlet reserverar sig för ändringar i sortimentet och kan ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss även för eventuell slutförsäljning av varor samt för eventuella tryckfel i texter på webbsidan. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.
FÖRETAGSUPPGIFTER
Ski Outlet går under företagsnamn SkiCom Sweden AB org nr: 556543-0427 med butiksadress Klangfärsgatan 15, 426 52 Göteborg, Telefon: 031-69 73 10, e-post: info@skioutlet.se
TVIST
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.
Som konsument har du även rätt att vid klagomål på ett köp som inte har lösts genom kontakt med oss, använda ett alternativt tvistlösningsförfarande. Du kan antingen använda EU-kommissionens onlineplattform för klagomål på www.ec.europa.eu/odr eller kontakta Allmänna reklamationsnämnden ("ARN") direkt via www.arn.se..
INTEGRITETSPOLICY
Ski Outlet är ansvarig för behandlingen av personuppgifter inom ramen för vår verksamhet. Vid köp eller vid registrering för att få information eller nyhetsbrev samtycker du till att lämna dina personuppgifter till Ski Outlet. Ski Outlet behandlar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation). Ski Outlet är personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter som sker vid: administration av köp och avtal med kund, kontakt med kund, publicering av material på hemsida och i sociala medier, sammanställning av statistik samt uppföljning. Ski Outlet överför inga personuppgifter till annan part och inga personuppgifter utsätts för automatiserat beslutsfattande.
RÄTTIGHETER
Du som kund har rätt att få registerutdrag avseende Ski Outlet behandling av dina personuppgifter. Inom 30 dagar skall Udéns Sport förse dig med en kopia av dina personuppgifter som behandlas.
Du har rätt att begära dataportabilitet av dina personuppgifterna eller få dina personuppgifter korrigerade. Du har rätt att dra tillbaka ditt samtycke och begära att dina personuppgifter raderas ur Ski Outlet register. Du kan när som helst utöva dina rättigheter genom att begära tillgång till rättelse eller radering av personuppgifter, begära begränsning av behandling eller invända mot behandling.